Webinaarit - Green Carbon

Tutustu webinaaritarjontaamme

Tulevat webinaarit:

Green Carbon webinaarisarja osa 5: Kotimaista vai ulkomaista kompensaatiota

Todennetusti ja lisäisesti tuotetut hiilinieluhankkeet ovat ratkaiseva tekijä ilmastonmuutoksen hidastumiseksi päästöleikkausten rinnalla. Mutta mitä eroa on kotimaisten ja ulkomaisten kompensaatiohankkeiden hyödyntämisessä? Mitä kotimaisuus arvona merkitsee kompensaation osalta käytännössä?

Milloin: 11.05.2021 klo 10-11:00

Menneiden webinaarien tallenteet:

Green Carbonin webinaarisarja osa 1: Hiilijalanjäljen laskennan hyödyt

Ensimmäisessä webinaarissamme kuulet, miksi hiilijalanjäljen laskenta ja ennen kaikkea sen hallinta on tärkeää ja mitä hyötyjä se yrityksille tarjoaa. 

Green Carbonin webinaarisarja osa 2: Hiilijalanjäljen laskenta käytännössä

Kevään webinaarisarja osalla 2: hiilijalanjäljen laskenta käytännössä. Tulet kuulemaan faktaa hiilijalanjäljen laskennasta niin koko yrityksen kuin yksittäisen tuotteen osalta. 

Todennetut, hyvän kompensaation mukaiset hiilinieluhankkeet maanomistajille - 1.

Tule kuuntelmaan mistä metsien hiilinieluissa on kyse. Asiantuntijamme Kimmo Koistinen ja Juha Sankola kertovat miten hiilinieluhankkeista hyötyvät niin metsäomistaja kuin vaikka metsänhoitoyhdistys kuin metsäyhtiökin. 

Green Carbonin webinaarisarja osa 3: Kompensaatiota vai ilmastotyötä?

Webinaarisarjan 3. osassa puhutaan päästöjen kompensoinnista. Mitkä ovat hyvän kompensaation kriteerit? Mikä on “virallista” kompensaatiota ja mikä taas ilmastotyötä? Tule kuuntelemaan ja hakemaan näkökulmaa ajankohtaiseen aiheeseen.

Todennetut, hyvän kompensaation mukaiset hiilinieluhankkeet maanomistajille - 2.

Tule kuuntelmaan mistä metsien hiilinieluissa on kyse. Asiantuntijamme Kimmo Koistinen ja Juha Sankola kertovat miten hiilinieluhankkeista hyötyvät niin metsäomistaja kuin vaikka metsänhoitoyhdistys kuin metsäyhtiökin.

Green Carbonin webinaarisarja osa 4: Hiilineutraali tuote, yritys, Netzero - mitä termit tarkoittavat?

Tässä webinaarisarjan osassa paneudutaan yritysten viestinnässä ja markkinoinnissa käyttämiin termeihin ja väittämiin. Mitä mikäkin todellisuudessa tarkoittaa ja miten niihin on päädytty. Onko hiilineutraali tuote oikeasti hiilineutraali? Myös hiilinegatiivisuudesta puhutaan. Avaamme yleisimmin käytettyjen termien taustaa ja tuomme käytännön esimerkkejä.